Na de gierende stroming bij Gorishoek even op adem komen bij Strijenham. Een heerlijk duikje waarbij we meer dan twee uur voor de kentering het water in gaan en de duikstek helemaal voor ons alleen hebben. Wel bijzonder voor een zondagmiddag! We zwemmen rechtuit en zoeken eerst de diepte op. We zien veel anjelieren, sponzen, zeenaalden, een sepia en heel veel eitjes van de Japanse stekelhoren. Met dit zicht is het heerlijk om zo rond te scharrelen. Echt bizar veel steurgarnalen komen we tegen. Ongelooflijk, ik heb er nog nooit zoveel gezien denk ik. Ze zijn erg mooi gekleurd, vermoedelijk omdat ze nog jong zijn. Rond 12 meter zien we tientallen schepjes. Leuk dat het slakje nu ook al hier zit. Na 35 minuten gaan we weer wat ondieper en keren we. Bij de stortsteenrichel zoeken we naar steenslijmvissen. We vinden er, in 20 minuten, bij elkaar zo’n vijftien. Ik zie er twee met het formaat XXL. Helaas zijn deze exemplaren wel een stuk schuwer dan hun jongere broers of zussen. Op 0,5 meter bij de trap zie ik nog diverse paardenanemonen. Dit blijven hele fraaie dieren. Helaas is zo ondiep foto’s maken erg lastig en na vijf kwartier is het ook wel weer prima om eruit te gaan.


